سخنان دانشمندان و بزرگان در مورد قرآن

اعتراف ناپلئون پناپارت پادشاه فرانسه پیرامون قرآن کریم:امیدوارم طولی نکشد که خردمندان هر جا ومتمدنین دنیا را گرد آورده و به کمک آنها قوانینی تنظیم نمایم که همه بر اساس دستورات اساسی قرآن باشد زیرا قرآن مباء حق و حقیقت است. این کتاب به تنهایی سعادت بشر است.

اعتراف ویلز دانشمند مشهور انگلیسی پیرامون قرآن:تاثیری که قرآن در جهان بخشیده هنوز هیچ کحا نداشته است.


اعتراف گوته ادانشمند و شاعرپیرامون قرآن:سالیان دراز کشیشان از خدا بی خبر ما را از پی بردن به حقایق قرآن مقدس و عظمت آورنده آن دور نگه داشتند، لیکن در اثر پیشرفت علم و دانش پرده ی جهل و تعصب نابجا برداشته شد و عنقریب ( بزودی ) این کتاب توصیف ناپذیر توجه افراد بشر را به خود جلب کرده و محور افکار مردمی می گردد.

اعتراف سر ویلیام موئیس دانشمند انگلیس پیرامون قرآن:قرآن محمد کتابی است پر از دلایل واضع منطقی و مسائل بی شمار علمی و قوانین قضایی و حقوقی و دستورات عالیه که برای حفظ حیات اجتماعی و مدنی در این کتاب مقدس با عبارات ساده و در حین حال محکم ومنظم آمده است که خوانندگان را مجذوب می کند.

اعتراف ماردریل خاورشناس فرانسوی پیرامون قرآن:اسلوب قرآن ، اسلوبی است ملکوتی و آسمانی ، مولود فکر بشر مخلوقی زمینی نیست. آنچه را که قرآن دارد هیچ کتابی دیگر نخواهد داشت.

اعتراف جان ناس مورخ معروف ادیان پیرامون قرآن:قرآن مکمل ومتمم حقایقی است که به طور ناقص در مذاهب و ادیان سلف وجود داشته است.

اعتراف درابر از ستاد دانشکده نیویورک پیرامون قرآن:قرآن عهده دار بزرگترین اعمال ممکنه و خدمات عالیه گردیده است و این کتاب بهترین صحت دعوای محمد پیامبر عظیم الشان اسلام می باشد.

اعتراف شارل فرانسیس دانشمند بزرگ پیرامون قرآن:انجیل کتابی است که در آمریکا کسی آنرا نمی شناسد ولی قرآن کتابی است که هر مسلمانی به آن آشنا است. این ادعا گزاف نیست یک واقعیت است ولی باید گفت نشناختن انجیل از خوش شانسی هی مذهب مسیحیت است.

اعتراف مری گیلورد دورمن خاور شناُس غربی پیرامون قرآن:قرآن لفظ به لفظ به وسیله ی جبرئیل بر محمد وحی شده و هر یک از الفاظ آن کامل و تمام است. قرآن معجزه ای جاوید و شاهد بر صدق و ادعای محمد پیغمبر خدا قسمتی از جنبه اعجاز آن مربوط به سبک و اسلوب انشای آن است و این سبک و اسلوب به قدری کامل و عظیم است که نه جن و نه انس نمی توانند کوچکترین سوره نظیر و شبیه آن را بیاورند. قسمتی دیگر از اعجاز آن مربوط به تعلیمات و پیش گویی هایی است که در آن مندرج است و به نحوه اعجاب آوری دارای اطلاعاتی است از مرد درس نخوانده ای مانند محمد که هیچ گاه قادر نبوده که آنها را جمع آوری کرده باشد.

اعتراف دوزی خاورشناس هلندی پیرامون قرآن:قرآن کریم همواره مردم را به نیکوکاری امر کرده و انسان های سرکش و نافرمان را بیم و انذار می نماید. اعراب پس از آنکه مسلمان شدند و به قرآن ایمان آوردند و با لباس نو و تازه ای در برابر جهانیان عرض اندام نمودند که آن (لباس) عبارتند از صلح طلبی و آرامش خواهی و آزادی افکار در معملات و رفتار بوده است.

اعتراف ژول لا بوم خاورشناس فرانسوی پیرامون قرآن:علمی و روشن و اطمینان بخش و قانع کننده ای که دارد دل های شنوندگان این دانشمند برای قرآن و جمع آوری اطلاعات زحمت زیادی کشیده است.)تعلیمات قرآن و مواعظ آن نه تنها برای سران قوم نبوده بلکه جهانی است . مردم از هر نژاد و ملتی که هستند منصفانه باید موقعیت بشر را از نظر بشر قبل از اسلام مورد مطالعه قرار بدهند تا اعتراف کنند که علم و دانش به معنای وسیع آن به وسیله ی مسلمین برای جهانیان آورده شده است. و مسلمانان علوم و دانش خود را از قرآن که مانند دریای دانش بوده گرفته و از آن نهرهایی ساختند. قرآن برای همیشه زنده است و هر کس از مردم جهان به قدر درک و استعداد خود از ان بهره بر می دارد.

اعتراف نولدکه دانشمند و خاورشناس مشهور آلمانی پیرامون قرآن:قرآن با منطق خود را به سوی خویش توجه داده است. و آنها را طرف خطاب قرار می دهد و همواره بر دل های کسانی که از دوری ان مخالفت می ورزند تسلط یافته و آنها را به خود پیوند می دهد فضیلت قرآن با داشتن سادگی و بلاغت خاص خود به اوج کمال رسیده است. این کتاب توانست از مردمی وحشی و بی تربیت، ملتی متمدن ایجاد کند که تعلیم و تربیت خویش را بر عهده گرفتند.

اعتراف هنر پری لائس کشیش حقیقت دوست پیرامون قران:قرآن نه تنها اعراب وحشی وبار بر را داخل اسلام کرد بلکه هزاران ملل و طواف وحشی و بیدادگر را تحت لوای خود جمع کرد.

اعتراف واگلیری پروفسور معروف ایتالیایی و استاد دانشگاه ناپل پیرامون قرآن:ما در این کتاب مخزن ها و ذخایری از بشر می بینیم که مافوق استعداد و ظرفیت باهوشترین اشخاص و بزرگترین فیلسوفان و قوی ترین رجال سیاست است. به دلیل تمام این جهات است که قرآن نمی تواند کار یک مرد تحصیل کرده باشد. آن هم مردی که در تمام عمرش در میان جامعه ای وحشی گذرانیده که از محیط مردان دانش و دین بسیار به دور بوده اند. این مرد کسی است که همیشه اصرار می ورزیدکه فردی است مانند سایر افراد بشر(انا بشر مثله) در این صورت بدون کمک خداوند مقتدر نمی توانست معجزتی انجام دهد منشاء و مصدر قرآن فقط ممکن بود از ساحت آن خدایی سرچشمه گرفته باشد که علم وی به آنچه در آسمان ها و زمین است احاطه دارد.

اعتراف پرنس ژچوالی بورگیز دانشمند ایتالیایی پیرامون قرآن:عظمت اسلام از همین جا پیدا است که آغاز تمن اسلامی از بدو پیدایش اسلام و سالت پیغمبر شروع شدریا، در صورتی که تمدن اروپایی شصد سال پس از مسیح و مسیحیت آغاز خودنمایی نموده است.

اعتراف بورس ورث اسمیث نویسنده غیر مسلمان پیرامون قرآن:من با کمال جرات ایمان دارم که روزی عالی ترین فلسفه های انسانی و صادق ترین اصول مسیحیت تصدیق خواهند کرد و ایمان خواهند آورد که محمد پیغمبر حقیقی از جانب خدا بود.

اعتراف مهاتما گاندی شخصیت معروف هند پیرامون قرآن:اسلام در ایام پر افتخار خود نسبت به پیروان ادیان دیگر حسن سلوک ابراز داشت و تحسین جهانی را برانگیخت و هنگامی که ملل اروپایی در تاریکی نادانی غوطه ور بودند اسلام مانند ستاره ای درخشان در آسمان مغرب زمین درخشیدن گرفت و نور سعادت و خوشبختی را بر دنیای پر غوغایی پرتو افکن ساخت. من یقین دارم که زور شمشیر نبود برای اسلام جا باز کرد و آن را ترقی داد. بلکه سادگی محکم و فروتنی شخصی پیامبر اسلام و دقت در امر عدالت و محبت و احترام حضرتش نسبت به رفقا و پیروان و نیز جرات او بود که چنین امری را به انجام رسانید.

اعتراف لیپری دانشمند فرانسوی پیرامون قرآن:اگر اسلام و مسلمین در تاریخ پیدا نمی شدند حیات علمی اروپا تا چند قرن عقب می افتاد.

اعتراف دیتریشی اسلام شناس آلمانی پیرامون قرآن:همین علوم و معارف مسلمین بود که اروپا را در قرن دهم میلادی جلو برد همان علومی است که سر چشمه ی آن ها قرآن کریم بود و اروپا از این حیث به اسلام مدیون است.

اعتراف رنبورت مستشرق پیرامون قرآن:باید اعتراف کرد که علوم طبیعی فلکه( فضایی)، فلسفه، ریاضیات که در قرن دهم اروپا را زنده نمود از قرآن گرفته شده، بلکه اروپا رهین منت اسلام است.(یعنی مدیون اسلام است.)

اعتراف توماس کارلایل دانشمند و نویسنده مشهور انگلیسی پیرامون قرآن:هنگامی که ما قرآن مجید را مطالعه می کنیم می بینیم این کتاب علاوه به آنکه وحی آسمانی است از نظر کلمات و ترکیب بلیغ ترین کتاب است. هیچکس قرآن را با دقت نمی خواند مگر آنکه می بیند حقایقی اصیل در برابر وی آشکار است و در می یابد که این کتاب وابسته باصلی حقیقی و مبدئی عالی و مقدس و پیوسته است و تردیدی نیست که گفتار حقیقی و درست نفوذ خاصی بر دلها دارد و حق آن است که تمام کتاب ها در برابر قرآن ماچیز و کوچکند و این کتاب از هر گونه عیب و نقص و اصول ناپسند پاکیزه و مبراست.

اعتراف جان ویلیام درپر دانشمند پیرامون قرآن:قرآن تذکرات عالی اخلاقی و دستورات زیادی دارد.سبک انشاء قرآن طوری تنظیم شده که ما به هیچ صفحه ای مراجعه نمی کنیم جز آنکه عالی ترین چیری که همه کس تصدیق می کند و می پسندد،در آن خواهیم یافت.این قطعه های کوچک آیات مطلب، شعارها و قوانینی را به ما می آموزد که برای تمام حوادث و احتیاجات زندگی مناسب و قابل استفاده است.

اعتراف گازیمرسکی مستشرق و دانشمند لهستانی پیرامون قرآن:قرآن مجموعه ای است دلنشین زیرا در آن اخلاق و تمدن و سیاست و وعد وعید در کنار یکدیگر قرار دارد.(وعد: بهشت و وعید: عذاب در جهنم)

اعتراف کوسین دیرسوال خاورشناس بزرگ پیرامون قرآن:مردم شرق عموما اعتراف دارند که قرآن آیاتی است که فکر بنی نوع بشر از آوردن بمانند آن از حیث لفظ و معنی عاجز و ناتوان خواهد بود.

اعتراف لوترن استوارد مورخ معروف آمریکایی پیرامون قرآن:برای عظمت اسلام همین بس که با این همه موانع باز هم حقائق و فضیلت خود را در جهان آشکار می سازد زیرا اسلام یک آئین ساده و خردمندانه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد