هدف

زندگی ما روزی شروع می شود، ما سوار آن قطار می شویم و روزی هم پیاده می شویم. در  این قطار هزارها مسافر وجود دارد.همه ی مسافرها روزی سورا می شوند و پس از مدتی پیاده می شوند.در این مدتی که آن را زندگی می نامند به فکر خودشان خیلی کارها می کنند اما وقتی در آخر یک روز در مورد کارهایی که کرده اند از آن ها سوال می شود و دلیل آن ها را ازشان پرسیده میشود، بیشترشان کار به خصوصی انجام نداده اند و فقط کارهای روزانه شان را انجام داده اند. بعضی ها هم کار مفیدی انجام داده اند اما دلیلی که برای آن می آورند مناسب نیست.

اندکی به کارهایی که امروز انجام داده ای فکر کن و برای کارهای خوب و بدی که انجام داده ای دلیلی که برایشان داری مناسب و قانع کننده بوده است؟؟؟

شاید متوجه شد باشید آن دلیل قانع کننده همان هدفی است که ما در پیش می گیریم. مثال کوچکی میزنم خوب مثلا کتاب خواندن امر بسیار زیبایی است و ذهن ما را بسیار آماده می سازد اما آیا فاییده ای هم دارد؟ باید به این فمر کنیم که دلیل کتاب خواندن ما چیست؟ایا فقط کتاب می خوانیم تا اوقات فراغتمان پر شود؟ یا برای امتحانی که در پیش داریم؟نه! باید کتاب بخوانیم تا به اطلاعاتمان اضافه شود و روی ما تاثیر بگذارد و بتوانیم در زندگی از آن استفاده کنیم.

این مثال کوچک برای اهداف و کارهای کوچک زندگیمان بود ولی در آینده میخواهی چه راهی را در پیش بگیری؟ پاسخ این پرسش تایین کننده ی هدف اصلی زندگی ما است. انسان ها باید همیشه هدف های اصلی خود را انتخاب کنند و تمام تلاش را بدانند تا به آن برسند.

متاسفانه امروز عده ای از دانش آموزان هدف خودشان را دانشگاه رفتن قرار داده اند. یعنی سعی و تلاش بسیار می کنند و خودشان را به آب آتش می زنند تا به دانشگاه بروند و وقتی به آن جا می رسند فکر میکنند همه چیز تمام شده است اما این تازه شروع همه چیز است.

این مثال پرنده ی کوچکی است که پرواز و شکار را بلد نیست. پرواز را می آموزد ولی راه میرود. با عقل جور در نمی آید اما اگر کمی دقت کنیم ما پس از سال ها تلاش درس کنار می گذاریم و زندگی جدید و خالی زا علم را آغاز می کنیم .

ما برای انتخاب هدف نیازمند اندیشیدن هستیم. باید علاقه و استعدادمان را کشف کنیم و سپس انتخاب کنیم کدام هدف و کدام راه مناسب تر است. ما باید یک هدف نهایی و داراز مدت داشته باشیم و برای رسیدن به آن هدف های  کوچک تری را در نطر بگیریم.

پس از انتخاب هدف باید برنامه ریزی داشته باشیم. برنامه ریزی باید دقیق و قابل اجرا باشد. ما باید یک به یک اهداف کوچک  را پشت سر گذاشته تا به هدف نهایی برسیم.

پس از ببرنامه ریزی ن.بت به عمل و تلاش است و اخر این که سعی کنیم هدف ها را بنویسیم و هر چند وقت یکبار آن ها را مرور کنیم تا هدف اصلی را از یاد نبریم.

 

                                                                                                               موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد